Najnovšie články

Zranenia hamstringov

Článok o zraneniach hamstringov, O liečbe tohto zranenia ale aj o samotnej prevencii.

Ako jednoducho pri výpade zvýšiť aktivitu Gluteus Medius?

Mám rád tento typ štúdií, kde je úplne jasné, čo z danej štúdie vychádza a dá sa to jednoducho použiť do praxe.

2. Športová konferencia: Preview


2. Športová konferencia: Preview alebo o tom, ako to bude vyzerať na jednom z najväčších odborných podujatí v histórii.
CELÝ ČLÁNOK >>

PhDr. Michaela Kotrbancová- Využitie McKenzie metódy pri športových poraneniach


Prezentácia o renomovanej metóde pri liečbe muskuloskeletálnych ochorení.
CELÝ ČLÁNOK >>

Masajovia: Nízkosacharidoví pastieri a lovci


Vo všeobecnosti u Masajov platí vzťah, že zvieratá potrebujú Masajov a Masajovia zas zvieratá. Viac o Masajoch v článku.
CELÝ ČLÁNOK >>

Čo si vytrpí panvové dno po pôrode?


Fyzioterapeutka: Vedeli ste, že s panvovým dnom sa dá vedome pracovať už na pôrodnej sále?
CELÝ ČLÁNOK >>

Fyzioterapeutka: Diastáza priamych brušných svalov a tehotenstvo


Popôrodná diastáza priamych brušných svalov vzniká až u 30 % žien. Je možné jej predchádzať?
CELÝ ČLÁNOK >>

Prečo nápravné cvičenia nemusia fungovať


Už stretli s tým, že tieto cvičenia nemusia vždy fungovať a veci sa nemusia lepšiť? Prečo sa dozviete v článku.
CELÝ ČLÁNOK >>

3v1 Pobyt na Zakynthose - Pohyb,Fyzio,Vzdelávanie s Naďou a Andym


Ako profesionálny fitness tréner a fyzioterapeutka, spájame svoje skúsenosti a vedomosti a organizujeme pohybovo-fyzioterapeutické a vzdelávacie pobyty.
CELÝ ČLÁNOK >>

Naozaj statický strečing znižuje výkon?


Veľa odborníkov prestalo v takej miere využívať statický strečing hlavne pred športovým výkonom. Pozrime sa prečo a či je to oprávnene.
CELÝ ČLÁNOK >>

4 najočakávanejšie akcie pre trénerov a fyzioterapeutov


Čakali ste dlho, ale dočkali ste sa. Najobľúbenejšie školenie od Zdravo a Fit, jedna úplná novinka a dva svetoznáme americké koncepty!
CELÝ ČLÁNOK >>

Tajomstvo dlhovekosti- Okinawa


Čo je príčinou dlhovekosti ľudí na Okinawe?
CELÝ ČLÁNOK >>

SM systém: skúsenosti a videá

„Básnicky“ povedané, Sm systém predstavuje systematické cvičenie zamerané na pohybový aparát človeka.
CELÝ ČLÁNOK >>

Výnimočný darček pre fyzioterapeutov


Špecializované školenia Zdravo a Fit pre fyzioterapeutov, masérov a študentov.
CELÝ ČLÁNOK >>

Výnimočný darček pre trénerov!


Pochopte príčiny vzniku bolesti a posuňte výkon na vyššiu úroveň vďaka novým vedomostiam s odbornými kurzami Zdravo a Fit!
CELÝ ČLÁNOK >>

Výnimočný darček pre výnimočných ľudí


Venujte svojim blízkym darčekový poukaz na kurz, ktorý ich naučí ako správne cvičiť, chudnúť alebo ako sa zbaviť bolesti.
CELÝ ČLÁNOK >>

Tarahumarovia- Stvorení pre pohyb


Hypoaktivita je jedným z hlavných determinantov rozvoja metabolických ochorení a je často asociovaná práve s westernizáciou národov.
CELÝ ČLÁNOK >>

Tréning dychom: Nácvik bráničného dýchania.


Dýchanie je najčastejšie vykonávaný pohybový stereotyp no aj tak mu väčšina ľudí nevenuje takmer žiadnu pozornosť.
CELÝ ČLÁNOK >>

Svalové reťazce a bolesť chrbtice


.....Bolesť chrbtice je v súčasnej dobe jedným z najčastejších dôvodov vyhľadania lekára, Ako je ju možné ovplyvniť ? Prvá časť článku.
CELÝ ČLÁNOK >>

Cviky prevyšujúce skôr negatívami než pozitívami 2. časť


Prichádza druhá časť zo série kontroverzných cvikov.
CELÝ ČLÁNOK >>

Zlepšuje užívanie erytropoetínu výkon?


Prvý zo série článkov o dopingu. Dnes sa pozrieme na problematiku ohľadom erytropoetínu a výkonu.
CELÝ ČLÁNOK >>

Prečo sú adduktori vaši kamaráti?


Adduktori sú podobne ako m. Iliopsoas ďalšou nepochopenou svalovou skupinou. Ich funkcia a sila veľmi zaostávajú a dávajú sa do úzadia akoby neboli dôležité.
CELÝ ČLÁNOK >>

Mozgová aktivita a biatlonová streľba


Dnes sa pozrieme na mozgovú aktivitu súvisiacu so streľbou v biatlone a nabudúce na vplyv hypobarického prostredia na erytropoézu pri tréningu.
CELÝ ČLÁNOK >>

„Hruškovitý syndróm“ ako dôsledok skráteného „hruškovitého svalu“


Tento článok poukazuje na problematiku skráteného musculus piriformis
CELÝ ČLÁNOK >>

Je strečing hamstringov vždy tá správna voľba?


Aj všeobecne platné tvrdenia typu "vyťahujte hamstringy" majú svoje trhliny.
CELÝ ČLÁNOK >>

Každá žena by si počas tehotenstva a po pôrode mala prejsť rukami fyzioterapeuta


Keby každá žena prešla v tehotenstve a po pôrode rukami fyzioterapeuta, nemusela by neskôr riešiť problémy s pohybovým aparátom.
CELÝ ČLÁNOK >>

Iliotibiálny trakt potrápil už nejedného bežca či cyklistu

Ako vplýva iliotibiálny trakt na vznik bolesti v oblasti kolena? A ako tento problém liečiť?
CELÝ ČLÁNOK >>

MUDr. Jiři Dostal: "Je laktát hodný, zlý nebo ošklivý?"


Rozhovor s MUDr. Jiřim Dostalem, vedoucím lékařem sportovní fyziologie z institutu sportovního lékařství
CELÝ ČLÁNOK >>

Cvičenie v liečbe a prevencii rakoviny prsníka


Rakovina prsníka je závažnou diagnózou. Je cvičenie pre pacientov prínosne ?
CELÝ ČLÁNOK >>

Fibromyalgia a cvičenie


Fibromyalgia je charakterizovaná ako chronické ochorenie prejavujúce sa rozsiahlou bolesťou. Je možné zlepšiť symptómy fibromyalgie cvičením?
CELÝ ČLÁNOK >>

Je malý prsný sval zodpovedný za problémy ramena?


Článok poukazuje na to, že aj častokrát podceňovaný a opomínaný sval, akým malý prsný sval určite je, môže mať na svedomí reťazec zdravotných problémov.
CELÝ ČLÁNOK >>

Cvičenia prevyšujúce skôr negatívami ako pozitívami


V nasledujúcom článku chcem poukázať na zvýšené riziká daných cvičení, ktoré môžu prinášať viac negatív ako pozitív.
CELÝ ČLÁNOK >>

Dve minúty v ľadovej vode


Workshop Metódy Wima Hofa v Prahe
CELÝ ČLÁNOK >>

Tri vzťahy medzi Gluteus Maximus a Psoas Major


Gluteus Maximus a Psoas Major sú dva často preberané svaly. V tomto článku nájdete tri vzťahy, ktoré vám môžu pomôcť v následnom tréningu či rehabilitácií.
CELÝ ČLÁNOK >>

Prínosy a špecifiká silového tréningu žien


Silový tréning predstavuje pre ženy, rovnako ako aj pre mužov mnoho výhod. Aké ale sú a ako s ním začať?
CELÝ ČLÁNOK >>

Elastické gumy a valgozita kolien


Elastické gumy a valgozita kolien idú ruka v ruke. Ako sa prejavuje daná dysfunkcia a kto je najväčším vinníkom? Viac sa dočítate v nasledujúcich riadkoch.
CELÝ ČLÁNOK >>

Prečo zlé držanie tela nespôsobuje bolesť?


Asi ste už počuli frázu, že chybné držanie tela spôsobuje bolesť. Ako je ale možné, že mnoho ľudí so zlým držaním tela bolesť necíti?
CELÝ ČLÁNOK >>

Napumpujte svaly metódou rozfázovaných opakovaní

​Metóda rozfázovaných opakovaní patrí k skvelým intenzifikačným technikám pre dosiahnutie maximálneho napumpovania svalov.
CELÝ ČLÁNOK >>

Stabilita a mobilita, alebo stabilita a disociácia?


Model stability a mobility pozná asi každý, kto sa o cvičenie trošku hlbšie zaujíma, ale druhý prístup asi nie. Poďme si ich teda priblížiť.
CELÝ ČLÁNOK >>

Silovo orientovaná pyramída

Nový rok prináša nové výzvy. Zlepšite silu do nevýdaných rozmerov. Pozor, nie je vhodné pre začiatočníkov!
CELÝ ČLÁNOK >>

Súťaž o trénerské školenia v Prešove ZADARMO!


Chcete vstúpiť do nového roka s novými vedomosťami? Zdravo a Fit Vám daruje školenie v Prešove zadarmo. Čítajte dokonca!
CELÝ ČLÁNOK >>

Súťaž o trénerské školenia ZADARMO!


Chcete vstúpiť do nového roka s novými vedomosťami? Zdravo a Fit Vám daruje školenie v Bratislave zadarmo. Čítajte dokonca!
CELÝ ČLÁNOK >>

Chcete efektívnejšie trénovať? Spoznajte svoje tréningové zóny!


Čo sú tréningové zóny a ako ich určiť. Aplikácia tréningových zón v tréningu.
CELÝ ČLÁNOK >>

Prevencia zranenia predného skríženého väzu (kolena)

Zranenia predného skríženého väzu sú stále veľmi časté u profesionálnych ale aj amatérskych, či rekreačných športovcov.
CELÝ ČLÁNOK >>

Zranenie predného skríženého väzu: príčiny a mechanizmy poranenia


Prvá čast článku o poranení predného skríženého väzu, ktorá popisuje jeho funkciu, príčiny a mechanizmus poranenia, príznaky a prvú pomoc pri zranení.
CELÝ ČLÁNOK >>

Preventívnym posilňovaním proti bolesti chrbta


Posilňovanie chrbta je skvelá prevencia vzniku bolestí. Je však lepšie cvičiť vo fitness centre alebo sa venovať kolektívnym športom?
CELÝ ČLÁNOK >>

Je lepšie rehabilitovať podvrtnutý členok s protokolom RICE alebo POLICE?

Protokol RICE a POLICE sú dva podobné základné návody ako postupovať pri bežných úrazoch a poranení mäkkých tkanív ako je napríklad podvrtnutie členka.
CELÝ ČLÁNOK >>

Trigger point – malá hrčka, veľké nepríjemnosti


...výsledkom reťazenia trigger pointov neraz býva, že primárny TP v určitej svalovej skupine sa bolestivo prejaví v úplne inej časti tela...
CELÝ ČLÁNOK >>

Silový tréning detí a mládeže, úvod


Ako by mala trénovať dospievajúca mládež, ak chce dosiahnuť maximálny silový progres, vyhnúť sa bolestiam, zraneniam a skorému zastaveniu rastu výkonu?
CELÝ ČLÁNOK >>

Všetko čo musíte vedieť o silovom tréningu s balančnými pomôckami

Koľko a ako často naložiť keď začínate s balančným tréningom alebo už drepujete na fitlopte? Všetko spolu s najlepšími cvičeniami v tomto článku!
CELÝ ČLÁNOK >>

Silový tréning v nestabilných podmienkach, kardiorespiračná a energetická odozva


Aký je rozdiel v energetickom výdaji pri drepe na BOSU a pevnej zemi? Ako reagujú srdce a pľúca na silový tréning v nestabilných podmienkach? Dočítate sa ďalej!
CELÝ ČLÁNOK >>

Silový tréning v nestabilných podmienkach pre zdravie a výkon, úvod


Má silový tréning s balančnými pomôckami nejaký význam? V čom Vám pomôže a v čom naopak uškodí? Úvodný článok do veľmi zaujímavej problematiky.
CELÝ ČLÁNOK >>

4 diétne pasce, ktoré znižujú tvoj testosterón


Na čo si dávať pozor vo výžive tak, aby hladina testosterónu bola udržovaná v optimálnom rozsahu?
CELÝ ČLÁNOK >>

Aký efekt má preventívne tejpovanie a bandážovanie kolien?


Aký efekt má preventívne bandážovanie a tejpovanie pri drepoch?
CELÝ ČLÁNOK >>

Najlepší zo všetkých drepov


Ktorý z drepov najúčinnejšie precvičí vaše svaly a vyformuje krásny zadoček?
CELÝ ČLÁNOK >>

Ženy a svaly


Prinášame vám druhé pokračovanie článku Tréning mužov vs. tréning žien, v ktorom sme sa zamerali na rozdiely medzi mužmi a ženami.
CELÝ ČLÁNOK >>

Ako nájsť príčinu bolesti oporno - pohybového aparátu?


Ktoré metódy vám pomôžu nájsť príčinu bolesti a vybrať najlepší spôsob jej liečby?
CELÝ ČLÁNOK >>

Pavol Čambál a jeho cesta na súťažné pódium


Kulturistika je veľmi náročná fyzicky, psychicky aj finančne. Ale poviem vám, keď sa raz postavíte na pódium, stojí to za to!
CELÝ ČLÁNOK >>

Tréning mužov vs. tréning žien


Čo by ste mali vedieť o tréningu žien? V čom sa odlišuje od tréningu mužov? Aké sú silné stránky oboch pohlaví?
CELÝ ČLÁNOK >>

Mýty o silovom tréningu detí


Prečo by sa deti mali venovať silovému tréningu? Z čoho pramenia najčastejšie mýty a ako je to v skutočnosti?
CELÝ ČLÁNOK >>

Zmenou tempa opakovania dosiahnete 3 odlišné výsledky (2. časť)


Vedeli ste, že zmenou tempa opakovania dosiahnete vždy iný výsledok? Je vaša rýchlosť svalovej kontrakcie správna? Aké tempo vás privedie k vášmu cieľu?
CELÝ ČLÁNOK >>

Zmenou tempa opakovania dosiahnete 3 odlišné výsledky (1. časť)


Vedeli ste, že zmenou tempa opakovania dosiahnete vždy iný výsledok? Je vaša rýchlosť svalovej kontrakcie správna? Aké tempo vás privedie k vášmu cieľu?
CELÝ ČLÁNOK >>

Kettlebell vs. kardio pri chudnutí


Čím naštartujete metabolizmus najúčinnejšie? Súviským rovnomerným behom, intervalovým bežeckým tréningom alebo kettlebelltom?
CELÝ ČLÁNOK >>

Prečo sa vám nedarí spevniť zadok?


Pravidelne robíte najlepšie cvičenia na spevnenie sedacích svalov, ale efekt je nulový? Vysvetlíme vám kde je chyba a ako to opraviť!
CELÝ ČLÁNOK >>

Cvičenia pre dokonalý zadok

Tieto cvičenia vám vyformujú zadok, ktorý pošle vaše okolie do kolien. Podložené nielen skúsenosťami, ale aj pomocou EMG.
CELÝ ČLÁNOK >>

Chrbát ako krídla anjela


Svaly chrbta sú jednou z najdôležitejších svalových skupín tela. Čo by ste povedali na prekrásny široký chrbát, ktorý priťahuje všetky pohľady okoloidúcich?
CELÝ ČLÁNOK >>

Prelomte stagnáciu excentrickým tréningom


Zlepšite svoju maximálnu silu, dajte svalovom nový impulz pre svalový rast a prekonajte stagnáciu!
CELÝ ČLÁNOK >>

Tréningový plán na boľavý chrbát

Ako cvičiť, ak vám bolesť chrbta bráni v tréningu? Alebo čo robiť, aby ste sa bolesti vyvarovali?
CELÝ ČLÁNOK >>

Mŕtvy ťah - rehabilitačné cvičenie pre boľavý chrbát

Najnovšie štúdie naznačujú, že mŕtvy ťah môže byť efektívnym prostriedkom na zmiernenie intenzity bolesti chrbta! Kto by ho mal cvičiť a kto nie?
CELÝ ČLÁNOK >>

Svalový výkon pri silových cvičeniach v nestabilných podmienkach


Všetko čo by ste mali vedieť o tréningu s balančnými pomôckami. Najdôležitejšie poznatky o tréningu s BOSU a Swiss Ball
CELÝ ČLÁNOK >>

Muscle up - Ako na to (tutoriál)

Podrob si hrazdu a precvič skoro celú hornú časť tela. Návod na zvládnutie muscle upu.
CELÝ ČLÁNOK >>

Športovanie v horúcom prostredí


Ako vplýva teplo na naše zdravie?
CELÝ ČLÁNOK >>

Krásne tvarované hamstringy nemusia byť iba snom


Zamerajte svoju pozornosť na zanedbané hamstringy. Vytvarujete tak krásne nohy a silné telo!
CELÝ ČLÁNOK >>

Čo spraví pivo s regeneráciou po tréningu?


Radi si doprajete po tréningu pohár piva s kamarátmi? Čo to ale spraví s vašou regeneráciou?
CELÝ ČLÁNOK >>

Ako cvičiť, ak máte "nohy do X"?


Vhodné cvičenia vám aj pri mediálnom vybočení kolien môžu pomôcť predchádzať a redukovať bolesť kolien.
CELÝ ČLÁNOK >>

Najlepšie postupy na odstránenie bolesti svalov a kĺbov


Ktorá pomôcka a aký postup vás konečne natrvalo zbavia bolesti?
CELÝ ČLÁNOK >>

Agility – umenie pohybu vrcholových športovcov + súťaž


Tréning agility umožňuje preniesť kondičnú prípravu z fitka do športu vrcholovým aj amatérskym športovcom. Zdieľajte článok a vyhrajte agility pomôcky.
CELÝ ČLÁNOK >>

Najlepšie cvičenia pre vaše core + súťaž o balančné pomôcky


Aké sú najlepšie cvičenia pre vaše core? Čítaj a vyhraj balančné pomôcky pre tvoj tréning!
CELÝ ČLÁNOK >>

Čím najlepšie precvičíte svoje „core“?


Ako sa vyznať v množstve produktov, ktoré sľubujú veľkolepé výsledky pri tréningu core? Toto hovoria vedci o tých najpoužívanejších.
CELÝ ČLÁNOK >>

Blackroll - súťaž


Prečítajte si ako vám blackroll pomôže zregenerovať po tréningu a vyhrajte svoj vlastný!
CELÝ ČLÁNOK >>

Vysekaj sa s TRX


Leto sa blíži a stále nie ste spokojní so svojim telom? Máme pre vás riešenie!
CELÝ ČLÁNOK >>

Predkopávanie na stroji ako efektívne precvičenie m. quadriceps


Krásna symetria kvadricepsu spojená s predkopávaním na stroji? Áno alebo nie? V článku nájdete každý detail o tejto problematike a Naše odporúčania.
CELÝ ČLÁNOK >>

Mŕtvy ťah s gumeným expandrom vôbec nemusí byť nezmysel!


Môže cvičenie mŕtveho ťahu s gumeným expanderom zlepšiť váš výkon? Alebo je to iba ďalší nezmysel?
CELÝ ČLÁNOK >>

Brutálna sila


Dvihnúť svoju maximálku nie je iba frajerina a super pocit, ale aj obrovský prínos pre váš svalový rast z dlhodobého hľadiska.
CELÝ ČLÁNOK >>

Chronická únava a bolesti kĺbov u vytrvalostných bežcov


Pravidelne beháte ale vaša výkonnosť napriek tomu klesá? Bolia vás pri tom kĺby? Tento článok si teda musíte prečítať!
CELÝ ČLÁNOK >>

Rozvoj silových schopností so zameraním na hypertrofiu – GVT tréning


Skúste GVT a zažijete pocity, aké ste pri klasickej pyramíde už dávno nemali!
CELÝ ČLÁNOK >>

Mýty o strečingu alebo čo robíme nesprávne?


Význam strečingu je často nedocenený. Veľa ľudí ho vníma ako nutné zlo, niektorí sa mu nevenujú vôbec, niektorí tak, aby sa nepovedalo...
CELÝ ČLÁNOK >>

Ako je to v skutočnosti s BOSU?


Je BOSU skutočne taká účinná pomôcka? Posunie nás v našom tréningu ďalej alebo o krok vzad?
CELÝ ČLÁNOK >>

Superzbraň kettlebell


Cvičenie s kettlebell vs iné formy tréningu. Dokáže táto niekoľko storočí stará pomôcka zaujať aj dnes?
CELÝ ČLÁNOK >>

Vyskúšajte silu unilaterálneho tréningu


Ako zatočiť s asymetriou medzi pravou a ľavou polovicou tela? Skúsili ste už unilaterálny tréning?
CELÝ ČLÁNOK >>