Najnovšie články

Kokosové kuracie kari s mangom

Kokosové kuracie kari s mangom, ktoré ozvláštni Váš deň!

Grilované broskyne s čokoládovým krémom

Grilované broskyne s čokoládovým krémom, ako fit dezert bez cukru!

Špagety s parmezánom a sušenými paradajkami

Vynikájúce špagety s parmezánom a sušenými paradajkami

Masajovia: Nízkosacharidoví pastieri a lovci


Vo všeobecnosti u Masajov platí vzťah, že zvieratá potrebujú Masajov a Masajovia zas zvieratá. Viac o Masajoch v článku.
CELÝ ČLÁNOK >>

Sardínia pod drobnohľadom


Jednou z hlavných opisovaných modrých zón, ktorá sa pýši vysokou koncentráciou centariánov je Sardínia. Sardínia sa nachádza 120 km od talianskeho pobrežia.
CELÝ ČLÁNOK >>

Nicoya: zóna dlhovekosti v Kostarike


Nicoya sa nachádza v Kostarike. Ľudia na Kostarike sa dožívajú v priemere dlhšieho veku ako v USA. Nicoya je jednou z modrých zón.
CELÝ ČLÁNOK >>

Poradca pre športovú výživu a výživu človeka


V spolupráci s Informs Vám prinášame kurzy z oblasti výživového poradenstva.
CELÝ ČLÁNOK >>

Tajomstvo dlhovekosti- Okinawa


Čo je príčinou dlhovekosti ľudí na Okinawe?
CELÝ ČLÁNOK >>

Koncoročná zľava na jedálničky -50%


Rozmýšľate nad tým pravým Vianočným darčekom? Pomôžte svojim blízkym s novoročnými výzvami vďaka jedálničkom na mieru od Zdravo a Fit!
CELÝ ČLÁNOK >>

Tarahumarovia- Stvorení pre pohyb


Hypoaktivita je jedným z hlavných determinantov rozvoja metabolických ochorení a je často asociovaná práve s westernizáciou národov.
CELÝ ČLÁNOK >>

Pima indiáni a trpká príchuť civilizácie


Prvá polovica článku o Pima indiánoch a o dôsledkoch "westernizácie" tohto národa
CELÝ ČLÁNOK >>

Zlepšuje užívanie erytropoetínu výkon?


Prvý zo série článkov o dopingu. Dnes sa pozrieme na problematiku ohľadom erytropoetínu a výkonu.
CELÝ ČLÁNOK >>

Westernizácia a Aborigéni


Westernizácia národov je často asociovaná so vznikom ochorení. Otázka však znie: čo sa stane pokiaľ sa tieto národy navrátia k svojmu tradičnému spôsobu života?
CELÝ ČLÁNOK >>

Sladidlá miesto cukru. Sú bezpečné?


Nachádzajú sa v tisíckach potravinárskych výrobkoch, používané miesto cukru na sladenie potravín a nápojov. Bližšie o ich zdravotnej bezpečnosti v tomto článku.
CELÝ ČLÁNOK >>

Chia semienka


Chia semená sa aj napriek ich malej veľkosti radia do skupiny veľmi zdravých potravín.
CELÝ ČLÁNOK >>

Lovci a zberači Hadza z Tanzánie


Dnes sa pozrieme na lovcov a zberačov z Tanzánie. Nabudúce na vplyv "westernizácie" u Aborigencov
CELÝ ČLÁNOK >>

MUDr. Jiři Dostal: "Je laktát hodný, zlý nebo ošklivý?"


Rozhovor s MUDr. Jiřim Dostalem, vedoucím lékařem sportovní fyziologie z institutu sportovního lékařství
CELÝ ČLÁNOK >>

Liečivá červená repa


Červená repa je pre svoje vlastnosti a zloženie spájaná s viacerými benefitmi pre ľudský organizmus. Poďme sa teda bližšie informovať.
CELÝ ČLÁNOK >>

Je schopnosť tráviť škroby vpísaná v našich génoch?


Niektorí ľudia zvyknú argumentovať, že konzumácia škrobu a ďalších sacharidov nás robí obéznymi. Je to pravda ?
CELÝ ČLÁNOK >>

Zeler alebo „light“ potravina


„Light“ potravina známa pre vysoký obsah vody a minimálne množstvo kalórií. Poznáte aj jej liečivé účinky?
CELÝ ČLÁNOK >>

Tsimane a nízky výskyt aterosklerózy.


Minule sme si písali o Kitave. Nabudúce sa pozrieme na lovcov a zberačov Hadza z Tanzánie. Dnes sa pozrieme na národ Tsimane v Bolívii
CELÝ ČLÁNOK >>

Plnené šampiňóny s pečenými batátmi a hokaido tekvičkou


Pestré pečené jedlo poteší vaše oči a dodá potrebné živiny
CELÝ ČLÁNOK >>

Orechy – nutričné bohatstvo?


Väčšina ľudí po nich siaha len na Vianoce, čo je obrovská škoda. Sú síce maličké, no ich biologická hodnota je vysoká. Pozrime sa teda, čo nám ponúkajú.
CELÝ ČLÁNOK >>

Tuky a oleje - vyprážanie, všetko čo treba vedieť


Prečo väčšina lekármi alebo laikmi zostavených diét neobsahuje vyprážané jedlá? Ktoré tuky sú vhodné na vyprážanie?
CELÝ ČLÁNOK >>

Depresia ? A čo tak správna výživa ?


Dokáže správna výživa vplývať na našu psychiku ?
CELÝ ČLÁNOK >>

Výživa napodobňujúca hladovanie a kardiovaskulárne markery


Benefity kalorickej reštrikcie sú dobré známe. Do akej miery je možne ovplyvniť relatívne patologické markery ?
CELÝ ČLÁNOK >>

Avokádo – super potravina?


Avokádo ako vysoko kalorická a predsa super potravina. Bližšie o jeho benefitoch sa dočítate v nasledujúcich riadkoch.
CELÝ ČLÁNOK >>

Ketogénna strava a hypofunkcia štítnej žľazy


Môže viesť ketogénny spôsob stravovania k hypofunkcii štítnej žľazy?
CELÝ ČLÁNOK >>

Tuky - zlo či dobro?


Tuky v spojení s hmotnosťou. Čo by ste povedali na tuky ako zdroj zdravej výživy?
CELÝ ČLÁNOK >>

Ketogénna strava a ochorenia


Ketogénna strava je strava s vysokým obsahom tukov, nízkym obsahom sacharidov a bielkovín. Dokáže ketóza pomôcť pri liečbe niektorých typov ochorení ?
CELÝ ČLÁNOK >>

Sacharidy v športe


Sacharidy sú kľúčovým zdrojom energie pri cvičení, špeciálne pri dlhotrvajúcich alebo vysoko intenzívnych športoch.
CELÝ ČLÁNOK >>

Sacharidy v našom živote


Sacharidy, skupina látok z trojice základných živín by mali byť súčasťou našej stravy. Viete prečo a aké množstvo? Nechajte sa uviesť do danej problematiky.
CELÝ ČLÁNOK >>

Zelená káva


Extrakt zelenej kávy sa súčasne používa ako doplnok pri odbúravaní tukov ako i pre zdravie srdca. Je ale účinný?
CELÝ ČLÁNOK >>

Sú vajcia zdravé?


Výskumy dokazujú, že konzumácia vajíčok môže výrazne ovplyvňovať naše zdravie.
CELÝ ČLÁNOK >>

Vajcia ako zdroj nutrientov?


Poďme sa bližšie pozrieť na to, prečo by sme ich nemali vynechať zo stravy.
CELÝ ČLÁNOK >>

Hnedá vs biela ryža - ktorá je lepšia pre naše zdravie?


V súčasnej dobe je populárna myšlienka: čo je celozrnné a tmavé, je zdravé. Biele, priemyselne spracovávané je jed. Platí to v prípade ryže?
CELÝ ČLÁNOK >>

Káva vo výžive


Viete o tom, že káva pozitívne ovplyvňuje naše zdravie? Že pomáha zlepšovať športové výkony? Predtým, ako si jednu šálku zalejete, prečítajte si.
CELÝ ČLÁNOK >>

Jednoduché vs zložené uhľohydráty


Poďme sa pozrieť kritickými očami na uhľohydráty - fakty, hypotézy a súčasné štúdie porovnávajúce jednoduché a zložené uhľohydráty a ich miesto v diéte.
CELÝ ČLÁNOK >>

4 diétne pasce, ktoré znižujú tvoj testosterón


Na čo si dávať pozor vo výžive tak, aby hladina testosterónu bola udržovaná v optimálnom rozsahu?
CELÝ ČLÁNOK >>

Je grilovanie mäsa nebezpečné? Ako tepelne upravovať stravu?

Spôsob prípravy jedla je pre výživu rovnako dôležitý, ako jedlo samotné.
CELÝ ČLÁNOK >>

Rozdiel medzi kokosovým olejom a MCT


O kokosovom oleji sa už popísalo. MCT je zas známejší vo fitness kruhoch. Aký je medzi nimi rozdiel z pohľadu zloženia a aký vplyv majú na naše telo?
CELÝ ČLÁNOK >>

Zneužívať a zarábať v mene vedy!


Aké triky používajú predajcovia doplnkov výživy aby zvýšili predaj svojich produktov? Zavádzanie, zamlčovanie faktov, domýšľavosť ľudí...
CELÝ ČLÁNOK >>

Pavol Čambál a jeho cesta na súťažné pódium


Kulturistika je veľmi náročná fyzicky, psychicky aj finančne. Ale poviem vám, keď sa raz postavíte na pódium, stojí to za to!
CELÝ ČLÁNOK >>

Športovanie v horúcom prostredí


Ako vplýva teplo na naše zdravie?
CELÝ ČLÁNOK >>

Čo spraví pivo s regeneráciou po tréningu?


Radi si doprajete po tréningu pohár piva s kamarátmi? Čo to ale spraví s vašou regeneráciou?
CELÝ ČLÁNOK >>

Doplnky výživy – súťaž!


Kedy a aké doplnky výživy používať?
CELÝ ČLÁNOK >>

Paleo a Keto – moderné diéty alebo životný štýl?


Rozdiel medzi paleo a keto diétou a o čom vôbec sú
CELÝ ČLÁNOK >>

Vysnívanú postavu vďaka carnitínu určite NEDOSIAHNETE!


Prečo toľko reklám sľubuje, že suplementáciou ich carnitínu spálite podkožný tuk? Však za 15 rokov dôkladných štúdií nebolo dokázané, že by to fungovalo!
CELÝ ČLÁNOK >>

VITAMÍNY


Článok, ktorý hovorí o jednotlivých vitamínoch, o ich zdrojoch, funkciach a odporúčaných dávkach pre športovcov.
CELÝ ČLÁNOK >>

Cícer, alebo strukoviny inak


Skrytý poklad v každom zrniečku. Aj takto by sme mohli mohli začať opisom tejto výnimočnej a tak málo používanej strukoviny.
CELÝ ČLÁNOK >>