Muscle up - Ako na to (tutoriál)

Podrob si hrazdu a precvič skoro celú hornú časť tela. Návod na zvládnutie muscle upu.



Mnohí z nás nemajú problém so zhybom, alebo kľukom na bradlách. Spojením týchto dvoch cvikov vzniká muscle-up, pri ktorom sa vytiahneme z pozície vysu až nad hrazdu do vystretých lakťov. Pre zvládnutie tohto cviku potrebujeme určitú dávku sily a koordinácie.

Variácií muscle-upu je mnoho. Pre lepšie pochopenie som ho rozdelil do dvoch základných skupín.

  • Na hrazde s normálnym úchopom - dynamický muscle-up.
  • Na kruhoch s falošným úchopom - pomalý muscle-up. 

Úchop

Normálny úchop                             Falošný úchop

Normálny úchop – pri muscle-upe otáčate zápästie, až kým lakte dostanete nad hrazdu.

Falošný úchop – s týmto úchopom nemusíte otáčať zápästie, aby ste dostali lakte nad hrazdu. Preto sa používa pri pomalom prevedení muscle-upu, ale aj všade tam, kde sa nemôžete poriadne chytiť, napr. konár, trám alebo autobusová zástavka.

Prevedenie – vyznačená časť ruky musí byť na vonkajšej strane.     

 

 

Dynamickému muscle-upu na hrazde sa môžete začať venovať keď nemáte problém so zhybmi a kľukmi na bradlách. To znamená, keď zvládnete obidva cviky po 12 opakovaní so striktnou technikou prevedenia (bez kopania, kývania.)

  • Zhyb&kľuk na bradlách                   

 

  • Zhyby „nad hrazdu“ 

Tu sa dostávame k dôležitému prvku ako zvládnuť dynamický muscle-up. Veľa ľudí si predstavuje muscle-up ako pokračovanie zhybu. Nie je to úplne tak.  Pri zhybe sa priťahujete hruďou k hrazde. Pri muscle-upe idete panvou k hrazde a potrebujete dostať lakte nad hrazdu.

Pri zhyboch „nad hrazdu“ sa snažíte výbušne dostať telo zhybom čo najvyššie a najďalej od hra...

Tento článok je určený iba pre registrovaných členov portálu ZdravoAFit.sk. Ak si chcete článok dočítať až do konca, prosíme Vás, zaregistrujte sa. Trvá to len minútku a nestojí Vás to ani cent :)

Zdroje k článku

  1. muscle up
  2. kalistenika
  3. street workout
  4. workout
  5. hrazda
  6. cvičenie
  7. fitness
  8. kulturistika
  9. cvičenie s vlastným telom
  10. Damian Vizár

Páčil sa Vám tento článok? Dajte mu Like!

Prečítajte si niektorý z našich najnovších článkov

Neutrálna stabilita a pohyb mimo nej

Čo je neutrálna stabilita a prečo sa netreba báť ísť pri pohybe i mimo ňu?

Ako sa zrodila nová terapeutická vazelína

Prečo som sa rozhodol si vytvoriť vlastnú vazelínu? V čom bude iná, aké bude jej využitie a s kým spolupracujem na produkte?

Zranenia hamstringov

Článok o zraneniach hamstringov, O liečbe tohto zranenia ale aj o samotnej prevencii.

Grilované broskyne s čokoládovým krémom

Grilované broskyne s čokoládovým krémom, ako fit dezert bez cukru!

Diskusia k článku