Muscle up - Ako na to (tutoriál)

Podrob si hrazdu a precvič skoro celú hornú časť tela. Návod na zvládnutie muscle upu.



Mnohí z nás nemajú problém so zhybom, alebo kľukom na bradlách. Spojením týchto dvoch cvikov vzniká muscle-up, pri ktorom sa vytiahneme z pozície vysu až nad hrazdu do vystretých lakťov. Pre zvládnutie tohto cviku potrebujeme určitú dávku sily a koordinácie.

Variácií muscle-upu je mnoho. Pre lepšie pochopenie som ho rozdelil do dvoch základných skupín.

  • Na hrazde s normálnym úchopom - dynamický muscle-up.
  • Na kruhoch s falošným úchopom - pomalý muscle-up. 

Úchop

Normálny úchop                             Falošný úchop

Normálny úchop – pri muscle-upe otáčate zápästie, až kým lakte dostanete nad hrazdu.

Falošný úchop – s týmto úchopom nemusíte otáčať zápästie, aby ste dostali lakte nad hrazdu. Preto sa používa pri pomalom prevedení muscle-upu, ale aj všade tam, kde sa nemôžete poriadne chytiť, napr. konár, trám alebo autobusová zástavka.

Prevedenie – vyznačená časť ruky musí byť na vonkajšej strane.     

 

 

Dynamickému muscle-upu na hrazde sa môžete začať venovať keď nemáte problém so zhybmi a kľukmi na bradlách. To znamená, keď zvládnete obidva cviky po 12 opakovaní so striktnou technikou prevedenia (bez kopania, kývania.)

  • Zhyb&kľuk na bradlách                   

 

  • Zhyby „nad hrazdu“ 

Tu sa dostávame k dôležitému prvku ako zvládnuť dynamický muscle-up. Veľa ľudí si predstavuje muscle-up ako pokračovanie zhybu. Nie je to úplne tak.  Pri zhybe sa priťahujete hruďou k hrazde. Pri muscle-upe idete panvou k hrazde a potrebujete dostať lakte nad hrazdu.

Pri zhyboch „nad hrazdu“ sa snažíte výbušne dostať telo zhybom čo najvyššie a najďalej od hra...

Tento článok je určený iba pre registrovaných členov portálu ZdravoAFit.sk. Ak si chcete článok dočítať až do konca, prosíme Vás, zaregistrujte sa. Trvá to len minútku a nestojí Vás to ani cent :)

Zdroje k článku

  1. muscle up
  2. kalistenika
  3. street workout
  4. workout
  5. hrazda
  6. cvičenie
  7. fitness
  8. kulturistika
  9. cvičenie s vlastným telom
  10. Damian Vizár

Páčil sa Vám tento článok? Dajte mu Like!

Prečítajte si niektorý z našich najnovších článkov

Je darčekový poukaz dobrý darček pod stromček?

Najkrajšia vec na vzdelaní je tá, že nám ho nikto nemôže vziať, nemusíme si ho poistiť a zdokonaľovaním získa na cene!

Čím ma šokoval Mulligan koncept?

Povedal, že tento kurz by sme mali začať organizovať, pretože je skvelý. Tak sme sa pustili do práce...

Ako použiť strečing správne, aby nezabil vaše výsledky?

Strečing vo fyziotréningu – dokážete využiť jeho potenciál?

Je bolesť pri cvičení a športe práca pre trénera alebo fyzioterapeuta?

Je vaše telo dostatočne pripravené na cvičenie a šport? Mnohokrát nie a to môže viesť ku vzniku bolestí. Pomôže Vám s nimi tréner alebo fyzioterapeut?

Diskusia k článku