Najlepší zo všetkých drepov

Ktorý z drepov najúčinnejšie precvičí vaše svaly a vyformuje krásny zadoček?


Aj vy máte pocit, že napriek všetkému vynaloženému úsiliu vyzerá váš zadok stále rovnako? Vyskúšali ste mnoho druhov najvyhľadávanejších ženských cvičení zameraných na stehná a sedacie svaly, čiže zadok, ale váš pokrok už nie je taký ako býval?

Možno ste sa rozhodli hľadať inšpiráciu a nové cvičenia, ktoré by oživili váš tréning. Existuje množstvo rôznych foriem drepu. Ktorý z nich je však najlepší? Niektoré extrémne spôsoby vytvárajú veľké tlaky na kolená iné na chrbát. Aký však majú efekt na precvičované svaly?

Nedávno publikovaná štúdia Breta Contrerasa a jeho tímu porovnáva EMG aktivitu veľkého sedacieho svalu (vrchná aj spodná časť) m. gluteus maximus, dvojhlavého svalu stehna m.biceps femoris a bočnej hlavy stehenného svalu vastus lateralis pri troch rôznych formách drepu. So svojim tímom sledoval aktivit týchto svalov pri čelnom drepe, klasickom drepe s činkou na pleciach a hlbokom drepe. Každá z 13 žien urobila sériu s 10 opakovaniami. Autori štúdie dospeli k záveru, že všetky sledované spôsoby drepu zaťažujú svaly rovnako efektívne a nie je medzi nimi významný rozdiel.

Čo z toho vyplýva pre vás? Je vhodné, ak cvičenia pravidelne obmieňate, vyhnete sa tým stagnácií. Venujte vo svojom tréningu dostatok času komplexným viackĺbovým cvičeniam ako sú drepy, výpady, mŕtvy ťah a podobne. Zaťažujú najviac svalových skupín a zároveň efektívne zvyšujú váš energetický výdaj. Pri drepovaní sa zameriavajte predovšetkým na správnu techniku cvičenia. Nemusíte robiť najexotickejšie prevedenia cvičení, ich efekt pravdepodobne lepší nebude. Taktiež sa nebojte naložiť si na činku viac kotúčov, práve to môže byť ten správny impulz pre vaše svaly!

Vďaka kardiu spálite kalórie z vianočných sviatkov, ale silový tréning vám pomôže vyformovať pevné a elegantné telo.

 

Zdroje k článku

  1. A Comparison of Gluteus Maximus Biceps Femoris and Vastus Lateralis EMG Amplitude in the Parallel Full and Front Squat Variations in Resistance Trained Females in Journal of aplied biomechanics august 2015
  2. Obrázky: www.kineticsportsrehab.com
  3. thebodydietetics.com.au
  4. gymflow100.com

Páčil sa Vám tento článok? Dajte mu Like!

Prečítajte si niektorý z našich najnovších článkov

Výživa a prevencia 2019

Pozývame Vás na medzinárodnú konferenciu venovanú výžive a prevencii, ktorú spoluorganizujeme so Slovenskou asociáciou pre výživu a prevenciu. 

Je bolesť pri cvičení a športe práca pre trénera alebo fyzioterapeuta?

Je vaše telo dostatočne pripravené na cvičenie a šport? Mnohokrát nie a to môže viesť ku vzniku bolestí. Pomôže Vám s nimi tréner alebo fyzioterapeut?

Hľadáme nového člena tímu - FYZIOTERAPEUTA

Pracujete ako fyzioterapeut a milujete svoju prácu? Chcete byť súčasťou skvelého tímu v peknom a novom zariadení?

MUDr Jiři Dostal- Laktát a jeho úloha v športovom tréningu

Aktuálne informácie o úlohe laktátu v športovom tréningu od MUDr. Dostála

Diskusia k článku