Pohánkový dezert od fitnessky Lucky

Pohánka je citlivá na chemikálie, a preto sa pestuje len na nekontaminovaných pôdach. Vďaka jej zloženiu je zaraďovaná medzi najzdravšie potraviny na svete.



Tento recept som nedávno dostal od fitnessky Lucky. Napriek úvodnému miernemu skeptizmu som ostal veľmi milo prekvapený a preto sa chcem s vami podeliť o tento dezert. Je ľahký na trávenie, nenáročný na prípravu, môžete si ho dopriať na raňajky, desiatu, pred ale aj po tréningu, prípadne ako olovrant.

Najprv vám však poviem niečo o pohánke, pretože by bol hriech nevychváliť túto skutočnú superpotravinu. Je veľmi citlivá na chemikálie, a preto sa môže pestovať len na nekontaminovaných pôdach. Vďaka jej zloženiu je zaraďovaná medzi najzdravšie potraviny na svete.

Pohánka obsahuje:

·         rutín (Vitamín P)

·         minerály – vápnik, fosfor, draslík, horčík, železo

·         nenasýtené mastné kyseliny

·         vitamíny skupiny B - B1, B2

·         vitamíny E, C

·         aminokyseliny

Ideálna aj pre celiatikov

Táto drobná obilnina obsahuje veľmi cenný flavonoid rutín (označovaný ako vitamín P). Vďaka nemu nedochádza v ľudskom tele ku oxidácii vitamínu C a pôsobí tak ako ochrana ciev pred voľnými radikálmi a vznikom rakoviny. Vďaka svojmu bezlepkovému zloženiu je pohánka vhodná aj pre ľudí stravujúcich sa podľa bezlepkovej diéty (celiatikov).

Pomáha nám v boji s

·         chorobami žíl a ciev

·         kŕčových žilách

·         hemoroidoch

·         častom krvácaní z nosa a ďasien

·         posilňovaní väzivových tkanív

·         posilňovaní potencie a libida

·         zlepšovaní imunity

·         prevencii pred reumou a artritídou

·         ochrane pred baktériami

·         priaznivom ovplyvňovaní krvného obehu

Pohánka však nie je vhodná na dennú konzumáciu pre ľudí s vysokým krvným tlakom, pretože pri dlhodobom častom užívaní môže mierne zvýšiť krvný tlak.

 

NA RECEPT POTREBUJETE

hrnček pohánky

hrnček lesného ovocia

včelí med (alebo raw agáve sirup, stévia, trstinový cukor, škorica)

AKO NA TO

Pohánku nechajte naklíčiť 24 hodín  (alebo minimálne cez noc). Do misky s naklíčenou pohánkou pridajte časť lesného ovocia, alebo iné ingrediencie, čo máte radi. Rozmixujte tyčovým mixérom na kašu. Dajte do misky a pokryte zvyškom ovocia. Ak tento dezert neskonzumujete hneď, dajte ho do chladničke je výborný aj chladený. Dobrú chuť

Zdroje k článku

  1. obrázky: Lucka a http://sarka-history.blog.cz/ http://www.alinka.sk/c/zazracna-pohanka-22564.html
  2. http://plnielanu.zoznam.sk/

Páčil sa Vám tento článok? Dajte mu Like!

Prečítajte si niektorý z našich najnovších článkov

Výživa a prevencia 2019

Pozývame Vás na medzinárodnú konferenciu venovanú výžive a prevencii, ktorú spoluorganizujeme so Slovenskou asociáciou pre výživu a prevenciu. 

Je bolesť pri cvičení a športe práca pre trénera alebo fyzioterapeuta?

Je vaše telo dostatočne pripravené na cvičenie a šport? Mnohokrát nie a to môže viesť ku vzniku bolestí. Pomôže Vám s nimi tréner alebo fyzioterapeut?

Hľadáme nového člena tímu - FYZIOTERAPEUTA

Pracujete ako fyzioterapeut a milujete svoju prácu? Chcete byť súčasťou skvelého tímu v peknom a novom zariadení?

MUDr Jiři Dostal- Laktát a jeho úloha v športovom tréningu

Aktuálne informácie o úlohe laktátu v športovom tréningu od MUDr. Dostála

Diskusia k článku