Silovo orientovaná pyramída

Nový rok prináša nové výzvy. Zlepšite silu do nevýdaných rozmerov. Pozor, nie je vhodné pre začiatočníkov!



Základnou myšlienkou pyramídového tréningu je postupné navyšovanie hmotnosti s ktorou cvičíte so súčasným uberaním z počtu vykonaných opakovaní. Práve to Vám umožní pracovať s vyššími hmotnosťami a zlepšovať svoje silové schopnosti.

Medzi moje najobľúbenejšie „silové pyramídy“ patrí tá so schémou 5+4+3+2+1. Podľa podobnej schémy trénujú predovšetkým silovo orientovaní športovci. Cielený rozvoj sily považujem za veľmi prospešný aj u kulturistov a taktiež vo fitness. Práve v nadväzujúcih obdobiach prípravy bude získaný silový základ veľkým prínosom.

Keďže trénujete s malým počtom opakovaní, použitá hmotnosť by sa mala blížiť k vášmu 1RM. Takýto tréning vás núti zapájať vysoký počet motorických jednotiek, núti telo k efektívnej vnútrosvalovej a medzisvalovej koordinácií a zároveň stimuluje váš endokrinný systém.

Pre rozvoj sily pyramídovou metódou je vhodné použiť základné cvičenia

 

Skôr ako sa pustíte do tohto tréningu, odporúčam Vám veľmi dobre sa rozohriať a dostatočne rozcvičiť svalové skupiny, ktoré chcete trénovať. Zvyčajne si ku všeobecnému rozcvičeniu pridám ešte jednu sériu 15 opakovaní s 50% svojho 1RM pre príslušný precvičovaný sval.

Aj keď nepoznáte svoje 1RM, určite viete s akou váhou dokážete zvládnuť 7 technicky správnych opakovaní. Práve to bude hmotnosť s ktorou začnete svoju prvú sériu na 5 opakovaní. Je vhodné, ak majú p...

Tento článok je určený iba pre registrovaných členov portálu ZdravoAFit.sk. Ak si chcete článok dočítať až do konca, prosíme Vás, zaregistrujte sa. Trvá to len minútku a nestojí Vás to ani cent :)

Páčil sa Vám tento článok? Dajte mu Like!

Prečítajte si niektorý z našich najnovších článkov

Je bolesť pri cvičení a športe práca pre trénera alebo fyzioterapeuta?

Je vaše telo dostatočne pripravené na cvičenie a šport? Mnohokrát nie a to môže viesť ku vzniku bolestí. Pomôže Vám s nimi tréner alebo fyzioterapeut?

Hľadáme nového člena tímu - FYZIOTERAPEUTA

Pracujete ako fyzioterapeut a milujete svoju prácu? Chcete byť súčasťou skvelého tímu v peknom a novom zariadení?

MUDr Jiři Dostal- Laktát a jeho úloha v športovom tréningu

Aktuálne informácie o úlohe laktátu v športovom tréningu od MUDr. Dostála

Neutrálna stabilita a pohyb mimo nej

Čo je neutrálna stabilita a prečo sa netreba báť ísť pri pohybe i mimo ňu?

Diskusia k článku