Sushi - japonská pochúťka na slovenský spôsob

Zložitý pokrm jednoduchým spôsobom, alebo ako si pripraviť vlastné sushi.



Ázijska kuchyňa patrila vždy k tím najlepším a najrozmanitejším. Japonská špecialita sushi sa stáva u nás stále populárnejšou. Preto som sa rozhodla ukázať vám, že je veľmi jednoduché pripraviť si sushi doma. Je veľmi príjemné vychutnať si ho v kruhu priateľov a v pohodlí domova. Ďalšou výhodou je, že si sushi môžete pripraviť presne tak, ako vám chutí, či už s rybou, omeletou alebo na vegetariánsky spôsob. Možnosti sú takmer neobmedzené.. 

Druhy sushi :

 MAKI: sushi obalené morskou riasou, plnené ryžou a rybou, alebo zeleninou.

NIGIRI SUSHI: vytvarovaný valček ryže, na ktorom je uložený kúsok lososa, krabia tyčinka, tuniak alebo zelenia (najlepšie avokádo).

 

SASHIMI SUSHI: väčší plátok surovej ryby, ktorý sa podáva bez ryže iba so sójovou omáčkou a wasabi.

 

TEMAKI SUSHI: ryža s rybou prípadne kaviárom, alebo zeleninu zabalené v morskej riase do kornútu, dá sa jesť rukami, bez paličiek.

 

 

CALIFORNIA ROLL: veľmi podobná maky sushi, len opačne, riasa je vo vnútri a ryža je po obvode. Môže byť ozdobená sezamom alebo kaviárom.

 

Ponúkam vám kompletný foto recept na MAKI sushi, ktoré je najjednoduchšie zo všetkých hore spomenutých. Suroviny zoženiete v ktoromkoľvek hypermarkete alebo ázijskom obchode.

Potrebujeme :

Jedno balenie morských rias

250 g sushi ryže

Nakladaný zázvor

Údený losos

3 PL ryžového octu

Hnedý cukor

Sójová omáčka

Pažítka, avokádo a uhorka

Pasta wasabi

Zelenina podla chuti

Okrem surovín ktoré idú priamo do sushi budeme potrebovať ešte bambusovú rolovaciu podložku, na ktorej budeme rolovať maky sushi.

Postup:

Ryžu musíme poriadne prepláchnuť, trvá to trocha dlhšie ako bežná ryža, ale voda musí byt úplné číra. Po umytí ju dáme do hrnca a zalejeme vodou tak, aby voda bola cca 2 cm nad ryžou. Necháme 30 minút odstáť. Potom dáme hrniec z ryžou na priami oheň. Keď začne vrieť, stlmíme oheň na minimum, prikryjeme a varíme 10 minút. Potom ryžu stiahneme z ohňa a ešte prikrytú necháme dôjsť ďalších 10 minút. Zatiaľ čo sa varí ryža si v miske rozmiešame ryžový ocot, hnedý cukor a trochu soli. Keď je ryža uvarená, premiestnime ju do plastovej misky a zmiešame so zmesou octu, cukru, soli a necháme vychladnúť.

Zatiaľ si pripravíme suroviny do sushi. Nakrájame si na plátky lososa, avokádo a uhorku.

 

Keď máme všetko pripravené, môžeme ísť na to. Pripravíme si uvarenú ryžu, sušené riasy a všetko, čím chceme sushi plniť. Na bambusovu podložku položíme plátok riasy, lesklou stranou nadol. Ryžu rukami utľapkáme do dvoch tretín riasy. Odporúčam mať po ruku misku s vodou, pretože ryža sa veľmi lepí. Vždy si len navhčite ruky a ryža sa bude zachytávať na riasu a nie na vaše prsty.

Na ryžu naukladáme lososa po celej dĺžke riasy.

Bambusovou podložkou začneme rolovať maky a poriadne zatlačíme.

Po prvom za rolovaní, rolujeme bez bambusovej podložky, koniec riasy treba potrieť vodou aby sa pekne nalepil na rolku.

Rolku krájame veľmi ostrým nožom. Občas ho namočte do studenej vody, aby sa nelepil. Rolku prekrojíme v strede, potom obe polky znova v strede a tak ďalej.

 

Podávame s nakladaným zázvorom, wasaby a sójovou omáčkou.

Dobrú chuť!

Do komentárov pod článok napíšte aké sushi máte najradšej a budeme radi, ak pridáte aj foto.

Zdroje k článku

  1. http://www.diffen.com/difference/Sashimi_vs_Sushi
  2. http://otakusekai0.webnode.sk/japonske-jedla/sushi/
  3. http://www.thestylemon.com/2014/07/sushi-time/
  4. http://www.goomet.co.uk/eat-in-menu/
  5. http://www.icteduc.com/emily/2011/03/23/california-rolls-sushi/
  6. http://backtalk.kinja.com/im-gonna-go-buy-some-sushi-now-1691597543

Páčil sa Vám tento článok? Dajte mu Like!

Prečítajte si niektorý z našich najnovších článkov

Výživa a prevencia 2019

Pozývame Vás na medzinárodnú konferenciu venovanú výžive a prevencii, ktorú spoluorganizujeme so Slovenskou asociáciou pre výživu a prevenciu. 

Je bolesť pri cvičení a športe práca pre trénera alebo fyzioterapeuta?

Je vaše telo dostatočne pripravené na cvičenie a šport? Mnohokrát nie a to môže viesť ku vzniku bolestí. Pomôže Vám s nimi tréner alebo fyzioterapeut?

Hľadáme nového člena tímu - FYZIOTERAPEUTA

Pracujete ako fyzioterapeut a milujete svoju prácu? Chcete byť súčasťou skvelého tímu v peknom a novom zariadení?

MUDr Jiři Dostal- Laktát a jeho úloha v športovom tréningu

Aktuálne informácie o úlohe laktátu v športovom tréningu od MUDr. Dostála

Diskusia k článku