Tie najchutnejšie zdravé čoko keksíky

Túto dobrotu budete chcieť mať na stole minimálne každý víkend :)



Víkend je tu čo nevidieť a sviatky už klopú za dverami :) Určite už premýšľate nad nejakými novými receptami na pečenie, ktoré nás ženy už čoskoro čaká. Veď čo by to boli za sviatky bez sladkých maškŕt, však? Premýšľate, že by ste radi strávili príjemné voľno a chvíle pri chrumkaní niečoho naozaj zdravého ale zároveň aj chutného? V tom prípade vás poteší recept, ktorý je veľmi jednoduchý a hlavne rýchly. Budete sa možno až čudovať ako skvele chutí!

V recepte sa nachádzajú naozaj tie najlepšie prísady, ktoré kúpite bežne v obchode Nemusíte ísť ani do špeciálizovaných obchodov so zdravou výživou, ani do obchodu s proteínmi a doplnkami pre športovcov.

Vedeli ste, že?

Špaldová múka - má vysoký podiel bielkovín, má veľa vitamínu A, B, E, je ľahšie stráviteľná a zasýti vás oveľa rýchlejšie ako bežná múka, takže vám z nej bude bohato stačiť spapať oveľa nižšie množstvo.

Ovsené vločky - majú vysoký obsah vlákniny, ktorá vás taktiež zasýti na dlhší čas, majú vysoký obsah mangánu a vitamínu K a ich príprava v rôznych jedlách je veľmi rýchla preto sú také obľúbené.

Trstinový cukor prírodný - je zdravšia náhrada bieleho cukru, obsahuje trstinovú melasu, ktorá obsahuje minerály ako hočík, železo, zinok a pod. Vstrebáva sa oveľa pomalšie ako biely cukor, nedvíha hladinu inzulínu tak výrazne rafinovyný cukor.

Kokos (strúhaný) - získava sa z kokosového orecha - z jeho dužiny. Podporuje imunitný systém, pôsobí protizápalovo, podporuje trávenie, znižuje cholesterol, má vysoké množstvo horčíka, fosforu, draslíka, omega 6 kyselín a vitamínu B.

Slnečnicové semienka - znižujú krvný tlak, znižujú cholesterol, prevencia kardiovaskulárnych ochorení, podporujú a zlepšujú činnosť štítnej žľazy.

NA RECEPT POTREBUJEME:

* pol hrnčeka špaldovej múky

* pol hrnčeka mletých ovsených vločiek

* štvrť hrnčeka trstinového cukru

* 2 PL strúhaného kokosu

* 1 a pol PL holandského kakaa

* 1 ČL škorice

* štipku soli

* pol ČL jedlej sódy bikarbóny

* slnečnicové semienka/ nasekané vlašské orechy/ tekvicové semienka/ sušené ovocie

* 1 vajíčko

* 1 PL medu

* 50 - 60 g rozpusteného masla

 

POSTUP:

V miske si zmiešame špaldovú múku, ovsené vločky, ktoré si pomelieme na jemno, trstinový cukor, holandské kakao, strúhaný kokos, škoricu, soľ, sódu bikarbónu a slnečnicové semienka (alebo inú z uvedených možností). V tejto miske sú všetky suché ingrediencie. V druhej miske zmiešame vajíčko, med a rozpustené maslo a poriadne vymiešame. Túto zmes vlejeme do prvej misky a následne cesto dôkladne vymiešame - kľudne aj rukami.

Cesto sa nesmie príliš lepiť, aj keď upozorňujem, že sa lepiť bude. Tvarujeme z cesta akýkoľvek obľúbený tvar, či už niečo klasické okrúhle, podlhovasté, alebo už aj vianočné. Ak vám to aj pôjde trochu ťažšie neľakajte sa, výsledok bude stáť za to. Odporúčam vykrajovať z tenšieho cesta (nie ale príliš, aby keksíky neboli tvrdé a suché). Keksíky sa pri pečení dostatočne nafúknu a budú ako vankúšiky, úžasne mäkkučké. Ukladajte ich na papier na pečenie, aby sa nespálili. Odporúčam použiť tú fajnovú širokú naberačku, ktorú používate na obracanie palaciniek.

Pečte 10 minút na 200 stupňoch a nechajte ich potom ešte na plechu chvíľku dôjsť. 

Nebudete vedieť odolať prisahám!!! :))

Dobrú chuť!

Páčil sa Vám tento článok? Dajte mu Like!

Prečítajte si niektorý z našich najnovších článkov

Neutrálna stabilita a pohyb mimo nej

Čo je neutrálna stabilita a prečo sa netreba báť ísť pri pohybe i mimo ňu?

Ako sa zrodila nová terapeutická vazelína

Prečo som sa rozhodol si vytvoriť vlastnú vazelínu? V čom bude iná, aké bude jej využitie a s kým spolupracujem na produkte?

Zranenia hamstringov

Článok o zraneniach hamstringov, O liečbe tohto zranenia ale aj o samotnej prevencii.

Grilované broskyne s čokoládovým krémom

Grilované broskyne s čokoládovým krémom, ako fit dezert bez cukru!

Diskusia k článku