Všetko čo musíte vedieť o silovom tréningu s balančnými pomôckami

Koľko a ako často naložiť keď začínate s balančným tréningom alebo už drepujete na fitlopte? Všetko spolu s najlepšími cvičeniami v tomto článku!


V predošlom článku „Silový tréning v nestabilných podmienkach pre zdravie a výkon, úvod„ som rozoberal problematiku tréningu s balančnými pomôckami. Závery viacerých vedeckých štúdií, ale boli v určitých oblastiach rozporuplné, preto by som ako nezaujatý tréner zaujal stanovisko k danej problematike. Tento článok nie je sponzorovaný predajcami športových pomôcok a rovnako nie je spojený so žiadnou reklamou.

Už v jednom zo starších článkov o aktivácií brušných svalov „Ako je to v skutočnosti s BOSU?“ som napísal, že BOSU neaktivuje brušné svaly účinnejšie ako cvičenie na žinenke. Vo väčšine prípadov to tak bolo, našli sa však aj opačné prípady.

V článku „Silový tréning v nestabilných podmienkach, kardiorespiračná a energetická odozva“ som napísal, že pri tréningu s balančnými pomôckami je vhodné zaradiť dlhšie prestávky medzi sériami, pretože respiračný systém sa aktivuje po sérií oneskorene. Ak trénujete seba alebo klientov s balančnými pomôckami aby ste zvýšili ich energetický výdaj, tak ten rozdiel je skutočne malý a je vhodné zvážiť skôr zvýšené riziko zranenia vplyvom únavy. Pri silovom tréningu s balančnými pomôckami nie je možné dosiahnuť rovnakú silu a výkon ako pri kondičnom tréningu v štandardných podmienkach.

Oplatí sa cvičiť s balančnými pomôckami?

Určite áno! Viaceré štúdie poukazujú na to, že pri pravidelnom tréningu s balančnými pomôckami klesá riziko zranenia u športujúcich ľudí. Rovnako pri správnom tréningu viete dosiahnuť zlepšenie držania tela a odstrániť bolesti kĺbov a chrbta. Veľkú úlohu zohrávajú balančné pomôcky aj v rehabilitácií po zraneniach. Ak sa chcete dozvedieť viac prečítajte si článok „Svalový výkon pri silových cvi...

Tento článok je určený iba pre registrovaných členov portálu ZdravoAFit.sk. Ak si chcete článok dočítať až do konca, prosíme Vás, zaregistrujte sa. Trvá to len minútku a nestojí Vás to ani cent :)

Zdroje k článku

  1. Abstrakt k originálnemu článku na: https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-84965077119&origin=inward&txGid=0

Páčil sa Vám tento článok? Dajte mu Like!

Prečítajte si niektorý z našich najnovších článkov

Výživa a prevencia 2019

Pozývame Vás na medzinárodnú konferenciu venovanú výžive a prevencii, ktorú spoluorganizujeme so Slovenskou asociáciou pre výživu a prevenciu. 

Je bolesť pri cvičení a športe práca pre trénera alebo fyzioterapeuta?

Je vaše telo dostatočne pripravené na cvičenie a šport? Mnohokrát nie a to môže viesť ku vzniku bolestí. Pomôže Vám s nimi tréner alebo fyzioterapeut?

Hľadáme nového člena tímu - FYZIOTERAPEUTA

Pracujete ako fyzioterapeut a milujete svoju prácu? Chcete byť súčasťou skvelého tímu v peknom a novom zariadení?

MUDr Jiři Dostal- Laktát a jeho úloha v športovom tréningu

Aktuálne informácie o úlohe laktátu v športovom tréningu od MUDr. Dostála

Diskusia k článku